Jak zaplanować szybką przeprowadzkę biura? Porady dla właścicieli firm
Zmiana siedziby firmy to duże wydarzenie logistyczne. Trzeba dokładnie zaplanować przeprowadzkę i przygotować każdy krok. Czy przeprowadzka biura może być bezbolesna? Oczywiście. Przeczytaj nasz poradnik i skorzystaj z porad dla firm na szybką i sprawną zmianę siedziby przedsiębiorstwa.
Wybierz firmę przeprowadzkową
Kluczowe może okazać się podjęcie decyzji, jaką firmę przeprowadzkową wybrać. Warto porównać oferty i cenniki, by przekonać się, które z nich będą najkorzystniejsze. Pod uwagę warto wziąć kilka czynników. Przede wszystkim sprawdźmy, jakimi siłami dysponuje dana firma. Chodzi zarówno o liczbę osób oddelegowanych do pracy, jak i zakres prac oraz posiadane samochody. Jeżeli zależy nam na szybkiej przeprowadzce, warto wybrać ofertę, która zapewni nam jak najmniej kursów z rzeczami oraz wesprze nas w noszeniu bagaży.
Dokładnie planuj
Konieczne będzie opracowanie dokładnego planu, który pomoże uniknąć zamieszania. Wyznaczenie pracowników odpowiedzialnych za przeprowadzkę i szczegółowe rozpisanie ich obowiązków jest kluczowym aspektem. Dzięki temu każdy będzie wiedział, co powinien zrobić i czego dopilnować. Znając swoje zadania, zwiększa się szansa na ich rzetelne wykonanie.
Równocześnie należy zaplanować poszczególne etapy przeprowadzki. Konieczne jest wyznaczenie dnia, w którym odbędzie się pakowanie i przenoszenie sprzętu i dogranie go z firmą transportową. W zależności od zakresu prac jej zleconych ważne jest dopasowanie do tego czasu przeznaczonego na zadania po stronie firmy przeprowadzającej się. Dobrze jest również zastanowić się nad możliwymi przyczynami zakłóceń i wyeliminowanie ich na wczesnym etapie.
Przygotuj nowe miejsce
By uniknąć zamieszania i opóźnień konieczne jest wcześniejsze przygotowanie miejsca, do którego przenosimy biuro. Nie chodzi tu wyłącznie o uprzątnięcie przestrzeni. Ważne jest również zaplanowanie i przygotowanie miejsc pracy, w tym również wszelkiego okablowania (internet, prąd). Jeśli jest taka potrzeba, warto zadbać o dostosowanie nowej lokalizacji do potrzeb pracowników. Wykonanie tego wcześniej daje gwarancję, że nie pojawią się niepotrzebne problemy podczas wypakowywania (jak brak miejsca, niemożność podłączenia odpowiedniej ilości sprzętu etc.).
Niezbędne są porządki
Przewożenie niepotrzebnych przedmiotów jest marnotrawstwem czasu. Dlatego, zanim biuro zacznie się pakować, konieczne jest zrobienie porządków. Jeśli każdy pracownik pozbędzie się swoich zbędnych rzeczy, ilość przewożonych bagaży zmniejszy się o kilka-kilkanaście procent. Warto również przejrzeć sprzęt, który będziemy transportować. Wytypować należy ten, który jest już zniszczony i od razu go wyrzucić.
Zabezpiecz przedmioty
By uniknąć przykrych niespodzianek w postaci zniszczonego podczas przeprowadzki sprzętu, konieczne jest odpowiednie przygotowanie go. By bezpiecznie przewieźć sprzęt komputerowy i biurowy, musimy starannie go okleić, np. folią bąbelkową lub styropianem. Przydarzą się pudełka, które ustabilizują monitory i nie dopuszczą do ich przewrócenia. Niezbędne będą więc duże ilości folii, pudeł, styropianu. Przygotowanie do przeprowadzki będzie czasochłonne, ale dzięki temu uniknie się zniszczeń.
Pakuj z głową
By nie utknąć w stercie pudeł z nieznaną zawartością, warto pakować biuro z głową. Pudła podzielmy na pokoje, nawet stanowiska pracy poszczególnych osób. Konieczne jest dokładnie opisywanie kartonów, z uwzględnieniem tego, co się w nich znajduje lub gdzie ma być przeniesione. Można wybrać różne systemy znakowania. Najczęściej wykorzystywanym jest pisanie z jakiego pokoju i czyjego biurka pochodzą schowane w nim przedmioty.
Część zadań zleć profesjonalistom
Pomoc firmy przeprowadzkowej będzie nieodzowna. Szczególnie jeśli mowa o przeprowadzce hal magazynowych, sklepów czy przedsiębiorstw. Pracownicy firmy transportowej pomogą w pakowaniu, znoszeniu i późniejszym wnoszeniu paczek. Resztę zadań, zwłaszcza biorąc pod uwagę tajemnice przedsiębiorstwa, warto już pozostawić pracownikom biura. Jeśli każdy zajmie się spakowaniem i rozpakowaniem swojego biurka, cała przeprowadzka nie będzie się przedłużać. Każdy musi jednak znać zakres swoich obowiązków i czuć się za nie odpowiedzialny.
Dlaczego warto skorzystać z naszej firmy?