Formalności podczas przeprowadzki
Przeprowadzki to nie tylko problem jak i co spakować w karton, czy jak tanio przewieźć rzeczy, to także wiele zmian w umowach i dokumentach. Tak naprawdę formalności i spraw do uregulowania jest wiele. Nie można podejść do przeprowadzki w sposób powierzchowny. Z pewnością można powiedzieć, że zmiana adresu zamieszkania to sprawdzian z umiejętności organizacyjnych! Urząd Miasta Kraków w pewnych kwestiach może okazać się pomocny, jednak nie we wszystkim. Dlatego to na nas samych spoczywa obowiązek dopełnienia wszelkich kwestii.
Jakie sprawy należy załatwić po przeprowadzce?
Wbrew pozorom, przy przeprowadzce nie wystarczy pamiętać tylko o zmianie adresu i powiadomieniu odpowiedniego urzędu. Jest jeszcze kilka innych spraw, o których warto, a wręcz trzeba pamiętać:
– telefon stacjonarny, – jeśli w dotychczasowym mieszkaniu domu, posiadaliśmy telefon stacjonarny warto przenieść stary numer, na nowe lokum. Zmiana operatora jest bezpłatna, a formalności załatwia się w jednym miejscu. Wystarczy złożyć wniosek do danego dostawcy usług, to on zajmie się resztą formalności.
-Zameldowanie i wymeldowanie – tą sprawę załatwia się w Urzędzie Miasta Kraków, w wydziale Spraw Administracyjnych. Jeśli zmieniamy miejsce zamieszkania w obrębie Krakowa, nie trzeba się wymeldowywać.
– wymiana dowodu osobistego, gdzie zmienia się adres zamieszkania wiąże się z kolejnymi kwestiami. Trzeba, bowiem zmienić prawo jazdy, paszport, dowód rejestracyjny – praktycznie każdy dokument, gdzie widnieje adres.
– zmiana urzędu skarbowego –w tym przypadku należy wypełnić formularz – NIP-3 by dokonać rejestracji w nowym oddziale.
Dlaczego warto skorzystać z naszej firmy?