Pytaj o promocję internetową! Zawsze odpisujemy na maile

Przewóz drogiego sprzętu biurowego – jak uniknąć strat w trakcie przeprowadzki?

Każda przeprowadzka to wyzwanie, a w szczególności zmiana lokalizacji firm czy przeprowadzka przedsiębiorstwa. Wymagają dobrej organizacji i dokładnego zaplanowania poszczególnych etapów. W końcu do przewiezienia będziemy mieć wiele cennych i wartościowych sprzętów. Odpowiednie zabezpieczenie rzeczy, a także uważny załadunek i rozładunek jest gwarancją uniknięcia strat. O tym, jak bezpiecznie przewieźć sprzęt komputerowy i inne elementy wyposażenia biura dowiemy się z poniższego artykułu.

Sprzęt biurowy – jakie elementy trzeba przewieźć?

Mianem sprzętu biurowego określimy wszystkie sprzęty i artykuły, których używamy w codziennej pracy w biurze. Termin ten obejmuje zarówno sprzęt elektroniczny, jak i tradycyjne przedmioty i meble. Przewóz mebli i urządzeń elektronicznym, takich jak komputery, laptopy, kserokopiarki, drukarki, skanery czy projektory wymaga użycia odpowiednich środków bezpieczeństwa. Są to delikatne i drogie towary, których nieprawidłowe zabezpieczenie w trakcie transportu generuje niepotrzebne uszkodzenia i straty. Warto zrobić wszystko, by uniknąć takich sytuacji. Jednym ze sposobów jest ich solidne zabezpieczenie i skorzystanie z usług profesjonalnej firmy transportowej.

Jak przygotować ładunek ze sprzętem biurowym do transportu?

Na samym początku należy sporządzić listę całego sprzętu, który zamierzamy przewieźć. Może się okazać, że część z rzeczy nie jest już sprawna i możemy je wyrzucić. Warto się też wtedy zastanowić nad wywozem starych mebli.

Zanim zabierzemy się do pakowania komputerów i laptopów powinniśmy zrobić kopię zapasową danych. Przed umieszczeniem ich w kartonie trzeba odłączyć wszystkie kable, usunąć baterie i zdjąć ruchome części. Poszczególne elementy należy spakować do osobnych woreczków czy pudełek i stosownie opisać. W znaczny sposób ułatwi to późniejsze ponowne złożenie. Przed zapakowaniem sprzętów warto je przeczyścić, aby nie przewozić brudu do nowego miejsca.

Sposoby na zabezpieczenie drogiego sprzętu biurowego w czasie transportu

O ile to możliwe warto sprzęty komputerowe spakować do ich oryginalnych pudełek. Jeśli ich już nie mamy, należy zakupić kartonowe opakowania w różnej wielkości i rozmiarze. Do zabezpieczenia cennego sprzętu biurowego warto użyć folii bąbelkowej, styropianu, pianki polietylenowej lub papieru pakowego. Za ich pomocą zminimalizujemy ryzyko uszkodzenia w trakcie przenoszenia i transportu.

Owinięte sprzęty trzeba umieścić w kartonach o odpowiedniej wielkości, tak by nasze rzeczy nie obijały się o ścianki, ani nie były w nich upchane. Na samym końcu gotowy karton trzeba szczelnie zakleić taśmą pakową. Na przygotowanych w ten sposób pudełkach dobrze jest umieścić naklejki informujące o konieczności zachowania szczególnej ostrożności. Gdy razem ze sprzętem biurowym planujemy przewieźć też różnego rodzaju sprzęty AGD to powinniśmy unieruchomić im drzwiczki i zabezpieczyć ruchome części. Musimy pamiętać, że transport sprzętu AGD i RTV wymaga przygotowania.

Czy warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy przeprowadzkowej?

Transport towarów o dużej wartości warto zlecić sprawdzonemu przewoźnikowi. Urządzenia biurowe i sprzęt elektroniczny są szczególnym rodzajem ładunku, który należy zabezpieczyć i przewieźć w specjalny sposób. Skorzystanie z usług firmy transportowej w znaczący sposób przyspiesza przeprowadzkę biur i minimalizuje ryzyko zniszczenia towarów. Dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy. Pomocy takiej firmy okaże się bezcenna także w trakcie przeprowadzki mieszkań czy przeprowadzki instytucji.

Jakie zalety ma przewóz sprzętu biurowego przez firmę transportową?

Możemy wymienić szereg zalet, jakie zapewnia nam współpraca ze sprawdzoną firmą transportową. A oto niektóre z nich:

  • pracownicy firm zajmujących się transportem wybierają optymalną trasę dostawy;
  • są odpowiedzialni za odpowiednie zabezpieczenie;
  • osoby pracujące w firmach transportowych posiadają spore doświadczenie w zakresie świadczenia usług transportowych;
  • znają zasady transportu rzeczy i elementów z różnych kategorii;
  • firmy transportowe mają sporą elastyczność terminów, więc datę i porę przeprowadzki możemy dostosować do własnych preferencji i oczekiwań;
  • ich pojazdy są odpowiednio wyposażone;
  • koszty przewozu są mniejsze niż potencjalne straty poniesione przy samodzielnym transporcie sprzętu elektronicznego;
  • gwarantują ubezpieczenie ładunku;
  • szybko odpowiadają na potrzeby klienta i reagują na problemy;
  • uszkodzenia i utraty przedmiotów praktycznie nie występują.

Jeśli zależy nam na bezpiecznym i szybkim przewozie sprzętu biurowego, warto skontaktować się z firmą transportową, która zajmie się przewozem sprzętu od drzwi do drzwi.

Przewóz drogiego sprzętu biurowego – koszt

Ostateczny koszt transportu zależy od kilku zmiennych. Jednym z ważniejszych czynników, które wpływają na cenę usług transportowych jest odległość. To, ile kilometrów musimy przejechać, bezpośrednio wpływa na poziom zużycie paliwa i czas. Kolejnym aspektem, który trzeba wziąć pod uwagę, jest wielkości oraz ilość sprzętu do przewiezienia. W zależności od rodzaju ładunku będziemy musieli skorzystać z pojazdów, które są do tego wyposażone. Większość firm przeprowadzkowych w zakresie usług oferuje też wniesienie i rozładunek przesyłek, ale są też takie, które sobie tę usługę dodatkową liczą.

W transporcie ma też znaczenia właściwość ładunku. Przewóz niektórych elementów czy cennych sprzętów biurowych może wymagać użycia innych systemów bezpieczeństwa i procedur. Kompleksowe usługi transportowe, które zapewniają profesjonalnie zorganizowany transport sprzętu biurowego, rzeczy osobistych czy dokumentacji, mają spory koszt ale minimalizują wszelkie ryzyko strat, jakie możemy ponieść w trakcie przewozu.

 

Zadzwoń teraz

Wyślij prośbę o wycenę usługi


Zostawienie wiadomości nic nie kosztuje, otrzymasz od nas bezpłatną wycenę usługi

Twoje imię i nazwisko (wymagane)

Twój e-mail (wymagane)

Telefon (wymagane)

Temat

Twoja wiadomość

Wpisz poniżej megaprzeprowadzki

 

Dlaczego warto skorzystać z naszej firmy?

 

R

Wysoka jakość

Ubezpieczenie transportu

Niskie ceny

Duży obszar działania

Planujesz przeprowadzkę? Poczytaj nasze porady

 

5 trików na sprawną przeprowadzkę biura rachunkowego

  Każda przeprowadzka jest inna. Każda kieruje się swoimi prawami, więc do zmiany lokum zawsze trzeba podejść indywidualnie. Różne jest bowiem wyposażenie, które będzie zabierane: jego ilość oraz wielkość. Przeprowadzka biura rachunkowego to jedno z trudniejszych...
Czytaj więcej

Przeprowadzka i co dalej, czyli jak zorganizować się w nowym miejscu zamieszkania?

Choć może się wydawać, że zakończenie przeprowadzki jest końcem naszych problemów, nie do końca musi tak być. Okazuje się, że adaptacja w nowym miejscu zamieszkania może dostarczyć nam wiele stresu i nastręczyć trudności. Zmierzenie się z rzeczywistością, szczególnie...
Czytaj więcej

Czego NIE pakować do kartonów podczas przeprowadzki? Lista zakazanych przedmiotów

  Trudno się z tym nie zgodzić - przeprowadzka to sztuka planowania. Bez przemyślenia całego procesu od A do Z, coś ważnego może nam umknąć. Czasami jednak okazuje się, że mimo dopracowanego planu, w ferworze przeprowadzki robimy rzeczy bardzo nielogiczne,...
Czytaj więcej

Jaką wynająć profesjonalną firmę do przeprowadzki?

Zmiana miejsca zamieszkania lub siedziby firmy z reguły jest dość skomplikowanym przedsięwzięciem, wymagającym odpowiedniego rozplanowania każdej czynności. Najlepiej organizację przenosin zlecić profesjonalnej firmie, która ma w swojej ofercie przeprowadzki. Kraków...
Czytaj więcej

Pakowanie luster i szklanych mebli. Jakich błędów nie popełniać?

  W trakcie przeprowadzki należy zwrócić szczególną uwagę na wszystkie elementy, które mogłyby ulec zniszczeniu w transporcie. Wśród nich znajdują się lustra i meble ze szklanymi elementami. Wymagają one wyjątkowo dokładnego spakowania oraz zastosowania...
Czytaj więcej