Przeprowadzkowa check-lista – wszystko, co musisz wiedzieć o organizacji i formalnościach przed wyprowadzką
Przygotowania do przeprowadzki domu i mieszkania to jeden z bardziej stresujących momentów przy zmianie adresu zamieszkania. Zdecydowana większość osób obawia się formalności, których należy dopełnić w wyznaczonym czasie. Kolejnym wyzwaniem okazuje się pakowanie rzeczy i przewiezienie ich w nowe miejsce. Rozwiązaniem na natłok spraw w tym gorącym okresie jest wyprowadzkowa check lista. W tym artykule podpowiadamy, co powinna zawierać i dlaczego warto ją zrobić.
Jak przygotować listę przeprowadzkową?
Dzień przeprowadzki zbliża się nieubłaganie, a Ty nie wiesz, od czego rozpocząć przygotowania? Jeszcze zanim zaczniesz pakowanie rzeczy – pamiętaj o kompletnej liście, która będzie pełnić rolę harmonogramu działań wokół zmiany adresu zamieszkania. Notuj wszystko, co przychodzi Ci do głowy. Później przyjdzie czas na podział czynności i przejrzysty plan przeprowadzki.
Prawidłowo skonstruowana check-lista pozwoli Ci zadecydować o tym, kiedy zacząć pakowanie, wypowiedzieć umowę najmu obecnego mieszkania, skontaktować się z dostawcami usług telekomunikacyjnych, jak się spakować i przewieźć rzeczy, a także, w którym momencie nawiązać współpracę z firmą przeprowadzkową. Co więcej, fachowcy pomogą Ci w natłoku organizacji. W końcu większość z nich oferuje również wywóz i utylizację starych mebli lub przechowywanie rzeczy w trakcie wyprowadzki.
Planujesz wyprowadzkę do innego miasta i nie wiesz, jak sprawnie zorganizować opróżnienie starego lokum? Skontaktuj się z nami!
Formalności związane z przeprowadzką – zgłoszenie zmiany adresu zamieszkania i zameldowania
Kogo należy powiadomić o zmianie adresu? O przeprowadzce musisz poinformować wszystkie instytucje, które mogą kontaktować się z Tobą korespondencyjnie. Dlatego zmiana danych dotyczy również aplikacji wysyłkowych. Dzięki temu zakupione przez nas produkty trafią do nowego miejsca zamieszkania. Na chwilę przed wyprowadzką lepszym rozwiązaniem okazują się paczkomaty i punkty odbioru. Nie spowoduje to problemów z odbiorem, gdy przeprowadzka lub wysyłka się opóźnią.
Jakim instytucjom zgłosić zmianę adresu zameldowania lub zamieszkania?
Przeprowadzka do innego miasta najczęściej wiążę się z nowym meldunkiem. Jednak nawet w przypadku zmiany miejsca zamieszkania bez wymeldowania – musisz pamiętać o poinformowaniu banku i innych instytucji, które potrzebują Twojego adresu korespondencyjnego.
- Pracodawca – przekazuje informację do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Urząd Skarbowy – w przypadku zmiany miejsca rozliczeniowego konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku osobiście lub za pośrednictwem profilu zaufanego ePUAP.
- Urząd Miasta/Gminy/Starostwa Powiatowego – obowiązkowo w trakcie meldunku oraz wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ubezpieczony składa wniosek o zmianę danych adresowych.
- Bank – ze względów bezpieczeństwa korespondencji i ochrony danych poufnych.
- Ubezpieczyciel (np. samochodu) – przy zmianie rejestracji niezbędne będzie podpisanie aneksu do polisy.
- Przedszkole/szkołę/uniwersytet.
- Dostawca mediów (gaz/woda/prąd) – tylko w przypadku podpisanej umowy.
- Operatora usług telekomunikacyjnych (telefon/internet/telewizja).
Szukasz więcej informacji o sprawnym przygotowaniu do wyprowadzki? Przeczytaj nasz artykuł i rozwiej wszelkie wątpliwości: 8 pytań, które musisz sobie zadać przed organizacją przeprowadzki.
Jakie dokumenty trzeba wymienić po przeprowadzce?
Kiedyś przeprowadzka była jednoznaczna z wymianą wszystkich dokumentów. Obecnie nie musisz wyrabiać nowego dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy. Podanie adresu nowego mieszkania w instytucjach wiąże się przede wszystkim z celami korespondencyjnymi.
Jednak pamiętaj, że właściciele pojazdów samochodowych są zobowiązani do wymiany tablic rejestracyjnych – zgodnie z nowym regionem. W tym celu udaj się do wydziału komunikacji Urzędu Miasta, właściwego dla przyszłego miejsca zamieszkania.
Stresujesz się zmianą miejsca zamieszkania i masz obawy, że nie zdążysz zorganizować transportu rzeczy na czas? Chętnie pomożemy Ci w planowaniu przeprowadzki!
Lista niezbędnych spraw do załatwienia przed wyprowadzką
Lista przeprowadzkowa wciąż się wydłuża? To zupełnie normalne, gdy jesteś na samym początku organizacji. Natomiast musisz wiedzieć, że odznaczanie formalności związanych z pakowaniem oraz sprawnym transportem – przyniesie Ci satysfakcję, a także większy spokój. Jeśli zastanawiasz się, jak poukładać całość w spójną listę spraw do załatwienia, skorzystaj z naszych inspiracji:
- Wybór firmy transportowej – kompletna lista planu przeprowadzki musi zawierać pomoc fachowców z długoletnim doświadczeniem.
- Pakowanie i lista rzeczy do przewiezienia – w tym transport artykułów nietypowych, np. transport pianin i fortepianów; przewóz żywności; transport wina; przewóz antyków i dzieł sztuki; transport stołu bilardowego, czy przewóz sejfu.
- Pakowanie każdego pomieszczenia w kartony i pudła oznaczone naklejką lub innym kolorem – ważne jest również odpowiednie zabezpieczenie delikatnych przedmiotów, np. folia bąbelkowa lub wypełniaczami.
- Lista formalności związanych z przeprowadzką – ułożona według dat.
- Opróżnienie starego mieszkania ze zbędnych mebli i sprzętu.
Potrzebujesz informacji o tym, jak odnaleźć się w nowym mieszkaniu po szalonym okresie wyprowadzki? Przeczytaj nasz artykuł: Przeprowadzka i co dalej, czyli jak zorganizować się w nowym miejscu zamieszkania.
Dlaczego warto skorzystać z naszej firmy?
Wysoka jakość
Ubezpieczenie transportu
Niskie ceny
Duży obszar działania
Planujesz przeprowadzkę? Poczytaj nasze porady